Wielertoeristenclub Draisineken
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Zondagsrit  ~  Rit zondag 6 april

Ineke
Geplaatst: 06-04-2014 13:06:12 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 13 Apr 2011 Berichten: 86
De B's peddelden met z'n dertienen Herne uit met in hun achterwiel de C's. Van daaruit belandde ik plots in de buik van het B-peloton en voor ik het wist, was ik dus weg met Max en de zijnen onder het motto "we moeten het ooit maar eens terug proberen..." Voor we het goed en wel doorhadden, zaten we in het centrum van Mons. Daar was het even zoeken om de autosnelweg te omzeilen en op de juiste terugweg te belanden. Zelfs GPS Pierre twijfelde even. De juiste weg was helaas wel een slechte weg, maar gelukkig konden we de meeste putten omzeilen zonder valpartijen of lekke banden. Nadien volgde een snelle terugweg met rugwind en een bijhorend vlot tempo. Langs Pandaland, Ath, Silly en omstreken naderden we het thuisfront en begon het in sommige benen extra te kriebelen. Max kreeg het moeilijk om zijn gevolg in toom te houden en Albert begon te beseffen dat een "pushke" tegen mijn achterkant overbodig zou worden. Ikke nog nooit zo blij geweest dat ik een hele rit zonder al te veel moeilijkheden op zijn achterkant kon kijken Very Happy
Onze resultaten: 89 km, 26,4 km/u, 550 hm en mooi op tijd binnen om tijdig voor de TV te zitten voor de ronde!
Profiel bekijken Stuur privébericht
jeanmariedierickx
Geplaatst: 06-04-2014 17:06:07 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 07 Feb 2010 Berichten: 473
Op deze hoogdag van het wielrennen stonden er vanmorgen 12 A(-postelen) paraat. De rest van de Draisiners koos voor andere profeten.
Ons peloton reed via Ath naar Ligne, waar M.D. ons in de steek liet( Judas?). Het resterende elfkoppige legioen koos dan de romeinse heirbaan naar het noorden, richting bergzone. Het begon met de zijflank van de Mont de Mainvault om 10 km verder de Côte de Hurdumont op de zoeken. Met een stijgingspercentage tot 17% was dit voor velen een aangename kennismaking Laughing ! Nadien bereikten we de omgeving van Brakel om er dan een mini retro RVV van te maken met de Eikenmolen, de Onkerzeleberg en - wat hadden jullie gedacht - de Bosberg als afsluiter Wink ! En geen muiterij dit jaar Laughing !
Conclusie: aangename rit van 93 km aan 27,7 km/u gemiddeld met bijna 800 hm.
Volgende week: Parijs-Roubaix Exclamation Exclamation Laughing Laughing
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum