Wielertoeristenclub Draisineken
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Fiets en onderdelen  ~  Garmin Model

Alain
Geplaatst: 09-01-2017 12:57:21 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 21 Nov 2011 Berichten: 29
Gezien velen onder jullie met een Garmin rondrijden en ik overweeg om 1tje aan te schaffen, zou ik enig advies van ervaren gebruikers appreciëren.

Ik heb 2 bundles (aangezien eerste aanschaf) bekeken:

Garmin edge bundel 820 voor 399€
Garmin edge bundel 1000 voor 475€

Zijn er tips of min of pluspunten die jullie mij willen meegeven ? Smile
Andere modellen waar ik naar zou moeten kijken ?

Dank je wel.
groeten
Alain
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
stieve63
Geplaatst: 09-01-2017 20:49:56 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 15 Nov 2009 Berichten: 487
hey alain

sowieso blijft garmin de norm als het over gps gaat, beter ga je niet vinden

de vraag is hoe belangrijk vind je het gps-gedeelte natuurlijk, als je enkel wil zien achteraf wat je gedaan hebt, heb je meer als genoeg aan de strava app natuurlijk

als je ook zelf ritten wil maken of ritten van een ander wil narijden, heb je een gps nodig

ikzelf heb de 800-versie nog (de 820 is een verbeterde versie natuurlijk), de exacte verschillen met de 1000 moet je is goed nalezen maar met de 820 zal je alle basis hebben, zonder twijfel

met een bundle komt natuurlijk ook direct een hartslagmeter, speed sensor en cadense sensor

deze laatste 2 gebruik ik niet aangezien de gps ook snelheid meet en meestal correcter is (tenzij in een dicht bos waar minder ontvangst is maar dat is zeldzaam) en de cadense sensor is een nice to have tenzij je daar speciefiek op wil gaan trainen.

hartslagmeting gebruik ik wel heel intens, zeker als je bv. id bergen niet in het rood wil gaan (kan je ook zelf wel aanvoelen natuurlijk)

bottom line: het is belangrijk dat je voor jezelf heel goed uitmaakt wat je allemaal wil doen want veel mensen kopen eigenlijk een gps die ze maar voor de helft of minder benutten

moest ik nu een nieuwe kopen zou het de 820 zijn

succes !!
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum