Wielertoeristenclub Draisineken
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Zondagsrit  ~  Rit zondag 10 maart 2019

stieve63
Geplaatst: 10-03-2019 21:08:20 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 15 Nov 2009 Berichten: 487
Zot zijn doet geen zeer Exclamation Question Exclamation

Alhoewel, vandaag scheelde het een paar keer niet veel Shocked

Blijkbaar de hevigste stormwinden sinds 2002 en toch 4 Draisinners op stap.
Bert (natuurlijk want is volgens mij geboren tijdens een stormnacht Wink ), (Geraint) Tomas (remember Gent-Wevelgem 2015 in de gracht), Gert (jaja, nog maar net herbegonnen en onmiddellijk getuige van deze epische rit) en ikzelf (de hoofdzot dan maar zeker Cool )


Het ging dus niet zo vlot vooruit de eerste tientallen kilometers richting Ghislenghien (op het platte stuk tussen Bassilly en Hellebecq waar je anders zonder veel moeite 30km/u haalt waren we al blij als we boven de 20km/u geraakten Confused ) maar no pain no gain.


Ter hoogte van Maffle keerde Bert dan huiswaarts owv een strakke planning, hierdoor werd hij gespaard van de hevige (zij)rukwinden nadat we van een ZW koers naar een NW koers switchten. Ettelijke keren hebben we met een tuimelpartij in de gracht geflirt maar wonder boven wonder bleef iedereen op de fiets Very Happy

Te Irchonwelz was Gert mss wel de verstandigste van ons 3 en besliste hij eveneens huiswaarts te keren Wink

Tomas en ikzelf beukte dan maar nog enkele kms verder tegen de wind om dan eindelijk het verlossende keerpunt te bereiken ter hoogte van Frasnes.

Vanaf dan ging het gelukkig veel vlotter alhoewel we het toch wel een beetje in de beentjes voelden Confused

Ter indicatie:
wind tegen -> 21,9 gem en niet echt comfortabel en rustig fietsen
wind mee -> 29,2 gem op het dooie gemakje Cool
Totaalcijfers: 80km 24,5gem 900hm (lijkt mij wat veel, volgens mij had de garmin ook wat last van het barometrische stormweer Wink )
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum