Wielertoeristenclub Draisineken
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

<  Zondagsrit  ~  Rit zondag 25 juni 2023 Dag van de Fiets Mechelen

jeanmariedierickx
Geplaatst: 26-06-2023 08:56:50 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 07 Feb 2010 Berichten: 473
Op deze als tropisch aangekondigde zondag daagden 18 Draisiners op voor de daguitstap naar Mechelen! Very Happy Very Happy
Daarnaast zorgden Luc en Morgane voor het transport van water en picknickzakjes! Applause

Er waren 2 routes naar Mechelen voorzien. Het AB-team nam de 149 km-route; het CD-team koos de korte route van 123 km.

Het AB-team vertrok met 12 man maar daarbij waren er 2 die de rit maar gedeeltelijk zouden meerijden: Tomas reed mee tot Meise en Eddy deed enkel de heenrit tot Mechelen mee.
Het CD-team was met 6 gelijk verdeeld over de genders. Daarbij was ook oud C-kapitein (of zeekapitein) JMVH! Very Happy Hij kwam de typische Draisinekensfeer nog eens opsnuiven!

De heenroute langs Itterbeek, Zellik en Meise verliep vlotjes met dank aan de aangename temperatuur en de rugwind. Daardoor kwamen beide teams - na een rondje sightseeing in de binnenstad - quasi gelijktijdig iets na halftwaalf aan op de Vismarkt in Mechelen. Daar hadden we een plaatsje geboekt op het terras van Bar Popular. Tot onze verbazing en verbijstering was dit etablissement nog gesloten! Gelukkig kwam er na een tiental minuten beweging in de zaak en konden we toch nog onze picknick houden aan de oevers van de Dijle zoals voorzien! Rolling Eyes Very Happy

Rond kwart vóór één waren de drinkbussen hervuld met fris water en stonden beide teams klaar voor de terugrit. De AB-ploeg zocht eerst nog wat afkoeling langs het water en maakte een ommetje langs het Zennegat(Zennemonding) alvorens de Zenne een eindje stroomopwaarts te volgen en in Hombeek op het parcours van de CD-ploeg in te pikken. Via Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel en het land van Danny(Merchtem) leidden onze locomotieven Erwin en Patte ons naar Asse waar we al het andere team( afgeremd door een lekke band) in het vizier kregen. Even voor de Putberg hadden onze begeleiders een schaduwrijk plekje uitgezocht waar we fris water (of ijs Laughing ) konden bijtanken! Deze stop was meer dan welkom want intussen was het kwik al een tijdje boven de 30° geklommen!
Daarna ging het over Essene, Borchtlombeek, Eizeringen, Gooik-Strijland en Oetingen zo snel mogelijk naar de aankomst terwijl enkel de lichte tegenwind voor een heel klein beetje verkoeling zorgde.

Rond 16u en 16u15 streken de verdienstelijke renners en rensters neer in de schaduwrijke tuin van de Wisteria waar we onze grote dorst probeerden te laven! Laughing
Proficiat aan alle fietsers! En dikke merci aan Luc R en Morgane voor de prima begeleiding!

AB-rapport: 149 km - 26 gem - 800 hm

CD-rapport: 123 km - 22 gem - 750 hm
Profiel bekijken Stuur privébericht
JMVH
Geplaatst: 27-06-2023 19:49:44 Reageren met citaat
Geregistreerd op: 16 Okt 2009 Berichten: 183
Ik ben zondagavond - moe maar meer dan voldaan - goed en wel terug aangekomen in de koningin der badsteden. Very Happy

Bij deze wil ik alle draisiners uit de grond van mijn hart danken voor het warm (letterlijk ook) onthaal bij mijn terugkeer naar het Pajottenland.

Het was voor mij een super aangename dag in gezelschap van alle vriendinnen en vrienden.
En ik heb ook eindelijk de Wisteria kunnen ontdekken, waar de club net na mijn vertrek uit Kokejane haar intrede genomen heeft. Toffe plek hebben jullie weten te kiezen om de ritten af te sluiten.

Uiteraard wil ik parcoursbouwer Jean-Marie feliciteren voor de prachtige rit, zowel heen als terug. Applause
En dikke merci ook aan Morgane en Luc voor de logistieke assistentie.

Ik hoop in de toekomst nog af en toe een uitstap met jullie te mogen beleven... misschien ergens in de buurt van Zeebrugge begin september?

Nogmaals dikke merci, hou jullie allemaal goed en tot in den draai. salut

JMVH
Profiel bekijken Stuur privébericht

Berichten van afgelopen:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Nieuw onderwerp plaatsenReageren

Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum